مهم ترین روش های گردآوری اطلاعات در این تحقیق بدین شرح می باشد:

 

مطالعات کتابخانه ای : در این روش که در تمامی تحقیقات علمی مورد استفاده قرار می گیرد جهت گردآوری اطلاعات  در زمینه نظری و ادبیات تحقیق از منابع کتابخانه ای، مقالات، کتاب های مورد نیاز و نیز از شبکه های جهانی اطلاعات[1] استفاده شده است.

تحقیقات میدانی : در روش میدانی محقق جهت گردآوری اطلاعات ناگزیر است به محیط بیرون برود و با انسان ها، سازمان ها و موسسات ارتباط برقرار کند. او باید ابزار سنجش یا ظروف اطلاعاتی خود را به بیرون ببرد و با پرسشگری، مصاحبه و مشاهده و تصویربرداری آن ها را تکمیل نماید و سپس برای استخراج، طبقه بندی و تجزیه و تحلیل به محل کار خود برگردد(حافظ نیا، 1388). در مورد انتخاب نوع ابزار گرد آوری اطلاعات در این پژوهش  با توجه به موضوع پژوهش و اهداف کاربردی آن  از پرسشنامه استفاده گردیده است . پرسشنامه نهایی تحقیق که در قسمت پیوست موجود می باشد ، شامل دو دسته کلی سوالات می باشند:

سوالات عمومی :  در سوالات عمومی سعی شده است که اطلاعات کلی و جمعیت شناختی در رابطه با پاسخ دهندگان جمع آوری گردد.

سوالات تخصصی :  این بخش از پرسشنامه شامل 16 حیطه[2] است که هر کدام شامل چندین گویه [3](پرسش) می باشند.

در پرسشنامه تحقیق حاضر از 5 سوال در خصوص خاصیت دموگرافیکی یا جمعیت شناختی پاسخگویان استفاده شده است و برای سنجش متغیرهای وابسته و مستقل از سوالهای به شرح زیر استفاده گردیده است قابل توجه است که در این تحقیق از پرسشنامه استاندارد، جهت سنجش موضوع مورد بررسی استفاده شده است. پرسشنامه تحقیق دارای سه بخش اصلی بود.

بخش اول: شامل 5 سوال در مورد ویژگیهای عینی پاسخگویان استفاده گردیده است( سن، جنس، سطح تحصیلات، سابقه کار و شعبه محل خدمت) .

بخش دوم: شامل  یک سوال مستقیم در مورد پذیرش یا عدم پذیرش CRM و  18 سوال جهت بررسی  غیرمستقیم میزان پذیرش اصول مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM

سوال 1تا 58 برای سنجش و اندازه گیری متغیرهای مستقل استفاده گردیده است.

بخش سوم: 11 سوال برای اندازه گیری متغیرهای وابسته بکار گرفته شد.

[1] Internet

[2] Domain

[3] Item

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : استفاده ,سوال ,مورد ,پرسشنامه ,تحقیق ,اطلاعات ,استفاده گردیده ,متغیرهای وابسته ,اندازه گیری ,گیری متغیرهای ,برای سنجش
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شب تاب، خورشیدِ کفِ بشقاب salesman1846 خزرشاپ سلامت باشيد سرزمین خنده بی نام MATLAB بزرگترین سایت دانلود بهترین باربری ها ال جى امین حضور